Atriyal Flutter

2

AMAÇ: Hastane öncesi EKG'de Atrial Grubu Ritimlerden Atriyal Flutter Ritmi hakkında bilgi ve beceri kazanmak
İçindekiler:
  • Atrial Flutter Ritmi ve Özellikleri
  • Atriyal Flutter Ritmi Nedenleri
  • Atriyal Flutter Belirti ve Bulgular
  • Atriyal Flutter Ritim Değerlendirme
  • Atriyal Flutter Tedavi
  • Kaynak


atriyal-flutter


Atriyal Flutter

Atriyumlardaki ektopik bir odaktan dakikada 250-450 uyarının çıktığı, ventriküler hızın dakikada 30-180 arası olabilir. Düzenli veya düzensiz bir ritim olarak karşınıza çıkabilir. Tanıyabilmek için en önemli özellik P dalgalarının olmayışı ve yerini testere dişi görünümlü flutter dalgaları almış olmasıdır. En sık rastlanan AV iletim oranı 2:1 veya 4:1, yani her 2 veya 4 flutter dalgasına bir QRS yanıtın bulunmasıdır.

Ritim: Düzenli ya da düzensiz
Hız: Değişken
P Dalgası: Sivri ve ardı ardına anormal P dalgası
P-QRS ilişkisi: Testere dişi görünümlü 2:1 3:1 4:1
QRS Kompleksi: Normal Sürede.
P-R mesafesi: Ölçülemez
ST Segmenti: İzoelektrik hatta olmalı
Bire Bir İlişki: Ölçülemez
T Dalgası: (+)

atriyal-flutter-ekg

testere-görünüm-ekg
 Nedenleri

  • Konjenital kalp hastalıkları
  • Mitral/triküspid kapak darlığı ya da yetersizliği
  • Kronik kalp yetersizliği
  • Koroner kalp hastalığı
  • KOAH
  • Kardiyomiyopatiler
  • Kalp ameliyatları sonrası
  • Alkol
  • Kalbi büyüten her türlü tabloda görülür.
Belirti ve Bulgular

Hastane öncesi acil bakımda Atriyal Flutter hızı 30'a kadar düşebilir ayrıca hızı 180'e kadar çıkabilir. Hastalarda senkop ya da çarpıntı şikayeti gelişebilir.

DEĞERLENDİRELİM

atriyal-flutter

atriyal-flutter-ritim-ekg

75 vuru/dakika hızında düzensiz ritim
Ardı ardına gelen sivri anormal P dalgaları (Flutter dalgaları)
Dar QRS kompleksleri (<120 ms genişlik)

atriyal-flutter-ekg


atriyal-flutter-ritim-ekg1

90 vuru /dakika hızında düzensiz ritim
Ardı ardına gelen sivri anormal P dalgaları (flutter dalgaları)
Dar QRS kompleksleri (<120 ms genişlik)

atriyal-flutter-ritim-ekg2

150/dakika hızında düzensiz ritim
Ardı ardına gelen sivri anormal p dalgaları (flutter dalgaları)
Dar QRS kompleksleri (<120 ms genişlik)

Tedavi

Sinüs ritmine döndürmek için hasta stabilse ilaç tedavisi anstabilse kardiyoversiyon yapılmalıdır.




  • Atriyal Flutter – Acilci.Net
  • Atriyal Flutter | Resüsitasyon (resusitasyon.com)
  • https://file.atuder.org.tr/_atuder.org/fileUpload/wPvt2ne9Qhks.pdf
  • Sağlık Hareketi Derneği Atriyal Grubu Ritimler EKG eğitim sunumu

Etiketler

Yorum Gönder

2Yorumlar
* Lütfen yorum yaparken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.
1. Lütfen yaptığınız yorumların içerik ile ilgili olmasına özen gösterin.

2. Spam, reklam, küfür ve sağlık çalışanlarına hakaret içerikli yorumlar tarafımca silinecektir.

3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanabilirsiniz.
  1. Sitenin yeni tasarımı çok minnoş olmuş çok beğendim. Her şey tek kelimeyle mükemmel teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder

#buttons=(Kabul Et !) #days=(20)

Web sitemiz, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Daha Fazla Bilgi Edinin
Accept !