Prematüre Atrial Kompleks

0

AMAÇ: Hastane öncesi EKG'de Atrial Grubu Ritimlerden Prematüre Atrial Kompleks Ritmi hakkında bilgi ve beceri kazanmak

İçindekiler:
  • Atrial Grubu Ritimleri ve Özellikleri
  • Prematüre Atrial Kompleks Ritmi ve Özellikleri
  • Prematüre Atrial Kompleks Ritmi Nedenleri
  • Prematüre Atrial Kompleks Ritmi Önemi
  • Prematüre Atrial Kompleks Ritim Değerlendirme
  • Kaynak

prematüre-atriyal-kompleks


Atrial Grubu Ritimler

Atrial grubu ritimler sinoatriyal düğümün (SAD) artık kısmen ya da tamamen etkisiz kaldığı ritimler olarak görülür. SA düğümün EKG'de görünen yüzü normal bir P dalgasıdır. Fakat atrial ritimlerde normal bir P dalgası görülmez ya da P dalgası hiç yoktur. Ritimler genellikle taşikardik seyreder.

ŞİFRE: Eğer bir ritimde P dalgası yoksa ya da normal değilse fakat QRS kompleksi, Bire bir ilişki ve PR mesafesi olması gerektiği gibiyse o ritim atrial grubu bir ritimdir ve sadece 6 seçenek vardır.

Atriyal Grubu Ritimleri (P dalgasının normal olmadığı ya da hiç olmadığı ama QRS dalgasının ve P dalgası olan ritimlerde PR mesafesinin normal olduğu düzen ve hızın değişiklik gösterdiği ritimler)
  • Prematüre Atrial Kompleks: Ritim normal seyrederken farklı P dalgası atım gelmesidir.
  • Atriyal Taşikardi: Tamamen anormal P dalgalı hızlı atım
  • Multifokal Atriyal Taşikardi: Birbirinden farklı anormal P dalgalı atımlar
  • Atrial Flutter: Ardı ardına gelen testere dişine benzeyen anormal P dalgalı atımlar
  • Atrial Fibrilasyon: P dalgası yerine ince fibrilasyon dalgalarına sahip atımlar
  • Supraventriküler Taşikardi: P dalgasız ve hızlı seyreden atımlar
atriyal-ritim

Atrial Ritimlerde uyarının çıkış yeri Sinoatrial düğüm olmadığı için anormal P dalgaları görülür.
anormal-p-dalgaları

Atrial Ritimlerde görülen anormal P dalgaları

Prematüre Atrial Kompleks (PAC)

Sinüs düğümü dışından, atriumların herhangi bir yerinden bir depolarizasyon başlarsa bu atrial erken vuru olarak adlandırılır. Ritim erken vuruların geldiği bölümde düzensizdir. Erken vurularda P dalgası normal sikluslara göre daha erken gelir. Erken gelen P dalgalarının morfolojisi, normal P dalgalarından farklıdır. P dalgasının süresi kısalmış, sivrileşmiş olabilir. P-R aralığı erken vuruların dışında ki atımlarda normal iken ,PR intervali erken vurunun yerine göre kısa veya uzun olabilir. Sinüs düğümüne yakın bir yerden çıkan uyarıda PR aralığı, önceki normal PR aralığına eşit olabilir. P dalgasını takip eden QRS kompleksi, ST segmenti ve T dalgası öncekiler gibidir. Ektopik vurudan sonraki RR aralığı öncekilerden biraz uzundur, ancak tam tamamlayıcı aralığı (Compansatory pause) yoktur. En çok sinüs aritmisi ile karıştırılmakla birlikte, sinüs aritmisinde bütün P dalgaları normaldir.

Düzen: Normal
Hız: 60-100/dk
P Dalgası: Normal P dalgalarının yanında nadiren anormal P dalgası
P-QRS İlişkisi: Her P'yi QRS takip ediyor.
P-R mesafesi: Normal Sürede
ST Segmenti: İzoelektrik hatta olmalı
T Dalgası: (+)

Nedenleri
  • Anksiyete
  • Sempatomimetikler
  • Beta agonistler
  • Aşırı kafein
  • Hipokalemi
  • Hipomagnezemi
  • Digoksin Toksisitesi
  • Miyokardiyal İskemi
Önemi
  • Prematüre atrial vurular tedavi gerektirmeyen bir olgudur.
  • Altta yatan faktörlerin olduğu hastalarda reentran taşidisritmi oluşumunu tetikleyebilir. (örn. AF, Flutter, AVNRT, AVRT)
  • Yapısal kalp hastalığı olmadan da görülebilir.
prematüre-atriyal-kompleks

DEĞERLENDİRELİM

prematüre-atriyal-kompleks-ekg-degerlendirme

prematüre-atriyal-kompleks-ekg-degerlendirme-1

  • 100 vuru/dakika hızında düzenli ritim
  • Normal P dalga morfolojisi yanında anormal P dalgalı atım
  • Dar QRS kompleksleri (<120 ms genişlik)
  • Her P dalgasını takiben bir QRS kompleksi gelmektedir.
  • P-R aralığı sabittir.
  • Ritim düzenli devam ederken PAC atım düzeni bozmuştur.

prematüre-atriyal-kompleks-ekg-degerlendirme-2
  • 75 vuru/dakika hızında düzenli ritim
  • Normal P dalga morfolojisi yanında anormal P dalgalı atım
  • Dar QRS kompleksleri (<120 ms genişlik)
  • Her P dalgasının takiben bir QRS kompleksi gelmektedir.
  • PR aralığı sabittir.
  • Ritim düzenli devam ederken PAC atım düzeni bozmuştur.
kaynak


Etiketler

Yorum Gönder

0Yorumlar
* Lütfen yorum yaparken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.
1. Lütfen yaptığınız yorumların içerik ile ilgili olmasına özen gösterin.

2. Spam, reklam, küfür ve sağlık çalışanlarına hakaret içerikli yorumlar tarafımca silinecektir.

3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için İletişim sayfasını kullanabilirsiniz.
Yorum Gönder (0)

#buttons=(Kabul Et !) #days=(20)

Web sitemiz, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Daha Fazla Bilgi Edinin
Accept !